Aproape 224 milioane de lei pentru deszăpezirea drumurilor naționale și a autostrăzilor, în iarna 2015-2016

deszapezire

Valoarea totală a contractelor de deszăpezire încheiate pentru iarna 2015 – 2016 se ridică la circa 223,85 milioane de lei, fără TVA, potrivit situației contractelor publicată pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Cea mai mare parte din rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale este acoperită de contracte, cu excepția A1 (București — Pitești) — Ciorogârla, A1 (București — Pitești) — Ionești și A1 (București — Pitești) — Cățeasca (județele Ilfov, Giurgiu, Dâmbovița, Argeș), DN 31, DN 4, DN 41, DN 41A, DN 5A (județele Călărași, Ilfov, Giurgiu), DN 56, DN 56 A, 56 D (județul Dolj), DN 64, DN 65C, DN 67, 67B, 67C, DN 7, DN 73C (județul Vâlcea) — caz în care s-a retras ofertantul.

Potrivit documentului, pe aceste tronsoane se va relua procedura de licitație, până la încheierea contractelor activitatea fiind asigurată cu utilaje proprii și prin redistribuire de utilaje închiriate.

Cea mai mare valoare a contractelor se înregistrează la DRDP Timișoara, 56,07 milioane de lei, urmată de DRDP București, cu 54,77 milioane de lei. La polul opus, cu cea mai mică sumă, se situează DRDP Iași (20,33 milioane de lei) și DRDP Craiova (13,13 milioane de lei).

Pe 11 decembrie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, afirma că toată rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi este acoperită prin contractele de deszăpezire încheiate, însă vor fi folosite și utilajele proprii. Potrivit acestuia, toate autostrăzile care pornesc din Capitală sunt asigurate la nivel de operator de deszăpezire, iar pentru A1, pentru care nu s-a încheiat contract de deszăpezire, s-au relocat utilaje din zonele acoperite prin contracte.

  Milioane de euro pentru beneficiarii din judeţul Arad, prin GAL MVC

“În acest moment, împreună cu contractele încheiate și cu resursele locale, avem asigurată practic toată rețeaua. La contracte cu terți, într-adevăr avem A1 care nu este asigurată, dar este asigurată prin toate acele utilaje care au fost relocate din bazele unde s-au încheiat contractele cu terți ca să acopere aici. Este și cazul Vâlcea și cazul Timișoara, inclusiv pentru autostrada pe care sperăm, dacă vremea va ține cu noi să ne lase să facem marcajul, Timișoara — Lugoj, să finalizăm aceste marcaje și s-o dăm în exploatare. Inclusiv pentru acele locuri au utilaje asigurate ca autostradă nouă”, a spus ministrul la vremea respectivă.

Sursa: agerpres.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici