Pentru mulți copii, o excursie fără gadgeturi sau internet nici nu există. Aşa cum nu concep nicio zi fără telefonul mobil. Trăiesc, în acelaşi timp, în lumea reală şi în cea virtuală! De aceea, experţii britanici i-au numit „figitali”.

IMG 2540

Andrei şi David au 12 ani şi sunt figitali. Da, aţi auzit bine. Sunt născuţi după anul 2000 şi iubesc gadgeturile, aşa cum părinţii lor iubeau şotronul sau „de-a v-aţi ascunselea”.

ȘERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP: Nu mai fac deosebirea între lumea digitală şi lumea fizică. Adică pentru ei lumea digitală are aceeaşi realitate că şi lumea fizică.

LĂCRĂMIOARA LOGHIN, REPREZENTANT COMPANIE DE CERCETARE: Dacă generaţiile anterioare au crescut cu cheia la gât, tinerii aceştia am putea spune că s-au născut cu telefonul la gât. Sau cu internetul foarte aproape de ei. Şi atunci proiectează tot felul de concepte.

Caracteristicile tinerilor figitali nu seamană cu trăsăturile generaţiilor anterioare. Nici măcar cu ale celor din generatia Y, născuţi după 1980.

ȘERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP: Sunt mult mai orientaţi spre scop. Şi scopul este însă foarte personal. Adică au tendinţa mult mai puternică decât o avem noi de a urmări propriile interese şi de a se dezvoltă şi de a avea o carieră pe ceea ce le place şi pot să facă.

NICOLE GHEORGHIU, PSIHOLOG: Sunt mult mai autonomi, învaţă, gândesc, se dezvoltă altfel cognitiv, reflectă altfel lucrurile. Le transpun altfel în realitate şi asta îi face să fie mult mai independenţi.

ȘERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP: Are de asemenea capacitatea, cum se spune în lumea calculatoarelor, de multitasking. Adică de a face simultan mai multe lucruri. În schimb reversul este că generaţia actuală îşi pierde capacitatea de concentrare.

Figitalii sunt consideraţi flexibili. Se adaptează uşor, în multe situaţii. Sunt capabili să renunţe la multe lucruri, cu excepţia tehnologiei! Asta pentru că toate invenţiile majore din lumea virtuală au apărut odată cu ei.

  Sârbii nu iartă NATO - 18 ani de la atacul Belgradului

În momentul de faţă, se estimează că la nivel mondial sunt peste două milioane de tineri figitali: persoane cărora nu le place lucrul în echipă, preferă să comunice în scris, nu vor să fie controlaţi şi nu sunt de acord cu ce li se predă la şcoală. De aceea îşi îndreaptă atenţia tot mai mult către vloggeri, pe care îi consideră profesorii ideali.

Anul viitor, prima generaţie de tineri figitali va intra pe piaţa muncii! Cât de pregătiţi sunt rămâne de văzut. Mai ales că cei născuţi după anul 2000 spun nu locurilor de muncă tradiţionale, cu program clasic, de opt ore. Flexibilitatea şi hobbyul trasnformat în job sunt caracteristici care îi definesc.

ADRIAN VASILESCU, CONSILIER AL GUVERNATORULUI BNR: Un loc de muncă astăzi poate să fie şi o masă sub nucul de acasă!

ȘERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP: Ei vor face presiuni de exemplu că reţelele, inclusiv reţelele sociale, să fie prezente şi la locul de muncă. Că această componentă digitală să fie parte a jobului pe care îl fac aceşti tineri.

Figitalii sunt pragmatici și dispuşi să muncească doar dacă le place ceea ce fac. Mai departe, mingea este la angajatori scrie digi24.ro

Categorie: mandri.ro
Tags: angajatori, comunicare, copii viitorului, Figitali, importante

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici