Fost angajat de la Drumuri, acuzat de întârzierile la Autostrada Sibiu – Piteşti

Niciun comentariu

Un fost consilier juridic de la Drumuri a generat întârzieri în realizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect de infrastructură rutieră al României, susţin surse apropiate situaţiei. În replică, acesta neagă acuzaţia şi spune că a contribuit la proiect prin evidenţierea neregulilor.

Alin Goga, fost consilier juridic la Compania de Drumuri, este acuzat că a generat întârzieri la cea mai aşteptată autostradă din România, Sibiu – Piteşti. Actualizarea studiului de fezabilitate pentru această autostradă trebuia să fie gata încă de anul trecut, dar nici până acum nu a fost finalizată pentru secţiunile din mijloc.

„A blocat intenţionat documentaţia pentru Autostrada Piteşti – Sibiu, ce a dus la ridicarea pretenţiilor Antreprenorilor care au câştigat licitaţia pentru Studiul de Fezabilitate, ceea ce a dus la CLAIM-uri şi pierderea unei sume de către statul român, plus întârzierea derulării proiectului”, au spus sursele care au vrut să-şi păstreze anonimatul.
În replică, fostul angajat a negat acuzaţia, spunând că aceasta este o “încercare josnică de compromitere” a sa. Mai mult, acesta a menţionat că a contribuit la proiect prin evidenţierea neregulilor.
La finele lunii iulie 2016, acesta a confirmat pentru ECONOMICA.NET informaţiile din piaţă potrivit cărora asocierea câştigătoare solicitase o suplimentare a fondurilor pentru realizarea studiului de fezabilitate pe loturile de mijloc, din zone de munte.
Contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost atribuit în 2015 asocierii Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering România, pentru suma de 29 milioane de lei (6,5 milioane de euro).
Preţul oferit de asocierea câştigătoare este însă cu aproape o treime mai mic decât cel estimat de Compania de Autostrăzi, de 43,4 milioane de lei (aproape 10 milioane de euro) şi de peste patru ori mai mic faţă de preţul de 30 de milioane de euro, estimat de JASPERS, organism de consultanţă al Comisiei Europene şi Băncii Europene de Investiţii, arăta atunci Alin Goga.

„Sunt loturi cu multe zone greu accesibile. Ei ştiau care e situaţia când au licitat, dar au mers pe principiul că va fi acelaşi traseu ca în 2008, când a mai făcut IPTANA un studiu”, a mai spus atunci Alin Goga.
Mai mulţi membri ai grupului pentru restructurarea Companiei de Drumuri, care se aflau în Comisia Tehnico-Economică în ianuarie 2016, au cerut atunci asocierii Spea-Tecnic realizarea unor analize cost-beneficiu detaliate.
„Noi ne-am opus modului în care fusese realizat studiul de fezabilitate. Homor (fostul director general al CNADNR – n.r.) a vrut să aprobe înca din 6 ianuarie 2016 traseul, dar săream peste nişte lucruri pe care le-am fi decontat mai târziu, mai scump”, a adăugat atunci Goga, precizând că, între timp, membrii grupului care s-au opus atunci au şi fost îndepărtaţi din Comisia respectivă.
Având în vedere importanţa proiectului, Goga anticipa că, cel mai probabil, va fi aprobată o suplimentare cu 2-3 milioane de euro a fondurilor alocate pentru actualizarea studiului de fezabilitate.

„Dacă Spea-Tecnic pleacă de pe contract sau reziliem, trebuie să lansăm o nouă licitaţie, ceea ce va întârzia şi mai mult proiectul”, mai spunea atunci Aling Goga.
Pe 16 mai anul acesta, Ştefan Ioniţă, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a dispus constituirea unei comisii ce cercetare disciplinară a consilierului juridic Alin Goga, pentru postarea “în mod repetat pe facebook a unor informații şi exprimarea unor opinii, în spaţiul public, despre activitatea Companiei fără să fi fost mandatat oficial de către Directorul General al CNAIR”.
Ulterior, Alin Goga a fost concediat. În 2013, Alin Goga a fost sancţionat şi de către fostul şef de la Drumuri de atunci, Narcis Neaga, însă Curtea de Apel Bucureşti a anulat printr-o hotărâre din 10 ianuarie 2017 sancţiunea dispusă împotriva acestuia.
Fostul consilier juridic susţine acum că nu mai doreşte să se întoarcă la Compania de Autostrăzi.

Category: mandri.ro
Tags: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu