Un elev arădean, marginalizat de colegi din princina sindromului ADHD

elev marginalizat

Mama unui copil de 10 ani de la o şcoală din Arad spune că fiul ei este marginalizat de colegii lui de clasă, din pricina sindromului de care suferă – ADHD. Pe de altă parte, conducerea şcolii caută soluţii de compromis.

Darius Andone are 10 ani şi este elev în clasa a III-a a Şcolii Gimnaziale Caius Iacob, din municipiul Arad. Mama lui, Laura Bâra, povesteşte că, de câţiva ani, copilul este marginalizat. Din acest motiv a şi fost nevoită să-l mute, în urmă cu câteva săptămâni, la clasa de step-by-step a aceleiaşi unităţi de învăţământ.

 

„În clasa 0 au început problemele. Copilul era marginalizat de către învăţătoare. Deşi dădeam bani la şcoală pentru rechizite, doar copilul meu nu primea acele rechizite, precum colegii lui. Era mai tot timpul pus la colţ pentru lucruri minore. El are singura problemă că este mai agitat, dar nu are probleme în a pricepe materiile care se predau. Problema este una specifică celor de vârsta lui, nicidecum de integrare în colectivitate”, spune Laura Bâra.

 

Femeia susţine că problemele copilului ei, pe care îl creşte singură, au început în momentul în care a spus învăţătoarei despre sindromul ADHD al copilului ei. „Am considerat normal să îi spun învăţătoarei să fie mai atentă la el, din pricina sindromului de care sufereă. În loc să îşi facă meseria, învăţătoarea a spus despre problemele copilului meu, tuturor părinţilor elevilor din clasă. Din acel moment Darius a fost marginalizat”, mai povesteşte Laura Bâra.

 

Acesta susţine că a mers şi la o şcoală specială, dar de acolo i s-a spus că nu este cazul să fie dus la această unitate de învăţământ, întrucât problemele nu sunt de a învăţa şi de a ţine pasul cu ceilalţi copii. Darius Andone a fost mutat de mama lui la clasa de step-by-step, în urmă cu trei săptămâni, însă femeia susţine că aici nu învaţă nimic. „Am fost practic forţată de cei din şcoală şi de părinţi să îl mut în această clasă, dar aici nu învaţă nimic. Fac exerciţii de grădiniţă, în loc să înveţe tabla înmulţirii şi a împărţirii. Acum un an am vrut să îl mut în altă clasă, dar mi s-a spus că nu sunt locuri. Asta în condiţiile în care aici vin copii şi din alte zone ale oraşului, care nu ar avea prioritate. Noi suntem arondaţi acestei şcoli, dar nu au ţinut cont de asta. Probabil că îl voi muta la o altă şcoală”, mai spune mama copilului.

  "Întâlnirea publică" organizată de televiziunile Intact: Peste 3.500 de persoane, în Piaţa Constituţiei. Incident: "Criminalilor, vă omor!" - VIDEO

 

Pe de altă parte, conducerea şcolii „Caius Iacob” spune, prin vocea directoarei Mihaela Voştinar, că există probleme de comportament din partea elevului cu sindrom ADHD, şi că încearcă să găsească soluţii. „Copilul este uneori violent. Le-a spus colegilor că bagă compasul îi ei şi că apoi se sinucide. Noi ştim de acest caz şi am decis în cadrul Consiliului de Administraţie al şcolii să îl mutăm la clasa de step-by-spep. Aici este mai bine supravegheat, iar de învăţat, se învaţă normal, este aceeaşi programă şcolară”, spune Mihaela Voştinar, directoarea Şcolii Gimnaziale „Caius Iacob” din Arad.

 

Aceasta mai spune că, în şcoala pe care o conduce, mai există cinci elevi care au sindromul ADHD, dar că nu are probleme cu ceilalţi. „Nu este singurul caz de elev cu acest sindrom, dar la ceilalţi nu avem probleme. Cred că şi faptul că Darius este crescut doar de mamă îl afectează”, mai spune directoarea Voştinar.

 

Sursă: Adevărul  FOTO: www.tribunainvatamantului.ro

 

Categorie: mandri.ro
Tags: ADHD, copil, importante, mama, marginalizat, stiri arad

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici