The Stanford Prison Experiment – Recenzie

VOORKEUR still the stanford prison experiment 13 Custom

The Stanford Prison Experiment, lansat în 17 iulie 2015, este un film pe care eu îl așteptam demult. El este inspirat dintr-un experiment real ce a avut loc în cadrul Universitații Stanford în august 1971. Bazat pe un experiment fascinant și cu o distribuție destul de bună pentru un film cu un buget redus, promitea mult.

Dacă tot am menționat distribuția, încep cu ea: Billy Crudup, Thomas Mann, Michael Angarano, Ezra Miller, Johnny Simmons și Olivia Thirlby sunt actorii ce poate nu sunt chiar pe prima listă de la Hollywood, dar își fac treaba bine în filmele în care apar și filmul ăsta nu e o excepție. Toți se ridică la nivelul cerut și creează foarte bine atmosfera dramatică. Billy Crudup, Michael Angarano și Ezra Miller se fac totuși remarcați probabil și din cauză că rolurile lor cer acest lucru.

Din punct de vedere tehnic, filmul reușește să creeze atmosfera necesară pentru a te duce în perioada aceea, folosind culori puțin șterse pentru a da efectul de vechi. Desigur, sunt câteva mici detalii care reamintesc de fondurile limitate, dar majoritatea sunt ușor de ignorat. Oricum nu cred că vor fi mulți care vor urmări acest film așteptându-se la o capodoperă vizuală.

În ceea ce privește povestea filmului, după cum am spus și mai devreme, este bazată pe faptele reale ale unui experiment ce presupunea împărțirea unui grup de tineri în prizonieri și gardieni și simularea vieții din închisoare. Ceea ce se credea a fi un studiu plictisitor avea să devină mult mai mult decât și-ar fi imaginat cineva. Pe lângă acest film, au mai apărut două producții ce au avut ca inspirație aceste evenimente: „Das experiment” (2001) și „The experiment” (2010). Dacă primul e un film nemțesc ce nu a atras multe priviri, pelicula americană ce i-a avut în roluri principale pe Adrien Brody și Forest Whitaker a depășit suma de 21 milioane de dolari.

Noul Mercedes-Benz Clasa E, disponibil şi în România

Ce mai e de spus despre acest film? Încasările nu au fost strălucitoare, reușind să strângă de la lansare până în luna septembrie doar puțin peste 640 000 de dolari. Comparativ cu pelicula din 2010 este o diferență destul de mare, dar trebuie luat în considerare faptul că acest film se dorește a fi mult mai fidel faptelor decât varianta precedentă ce s-a axat mai mult pe acțiune și a fost „cosmetizat” pentru a fi mai accesibil publicului larg. Un alt lucru de luat în considerare este faptul că deși nu a surprins prin încasări, pelicula este apreciată de critici, câstigând chiar și două premii la festivalul de film de la Sundance.

Ca și o concluzie, pot spune că recomand acest film care m-a impresionat plăcut și care mi-a reaprins curiozitatea în legătură cu evenimentele interesante petrecute în cadrul prestigioasei universități.

Trailer The Stanford Prison Experiment

Xander Gabe

Lasă un răspuns