Ministrul austriac al transporturilor, Norbert Hofer, a justificat decizia prin faptul ca noile tehnologii au facut masinile mai sigure si mai curate. Acesta a mai spus: “construim autostrazi, nu drumuri lente”.

Limita de viteza anterioara dateaza din 1974. O decizie finala va fi luata intr-un an pentru a stabili daca si unde limita de viteza de 140 km/h ar trebui permisa permanent.

Oponentii acestei operatiuni de testare critica riscul crescut de accidente si poluantii nocivi, cum ar fi dioxidul de azot si gazele cu efect de sera.

In aceasta vara, Franta a redus limita de viteza pe drumurile principale cu o singura banda la 80 km/h de la 90 km/h pentru a reduce decesele rutiere.

West Autobahn (A1) a fost prima autostrada (Autobahn) construita in Austria, provenind din planurile elaborate pentru asa-numitul sistem Reichsautobahn. Finalizata in 1967, autostrada face legatura intre Viena – Linz – Salzburg, unde se alatura autostrazii germane Bundesautobahn 8. A1 este principala artera est-vest a Austriei si o parte din principalele rute europene E55 si E60.

In Germania sunt sectiuni de autostrazi fara limita de viteza. Dupa Germania, Austria ajunge a doua tara din Europa unde se poate conduce legal cu viteza pe autostrada.