ANAF așteaptă opinia cetățenilor referitoare la administrarea impozitului pe venit

writing center

…şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice.

În vederea desfășurării unitare a procesului de administrare a impozitului pe venit, prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr.1393/2006 a fost aprobată procedura privind  stabilirea din oficiu a impozitului pe venit la persoanele fizice şi a modelului şi conţinutului formularului “Decizie de impunere din oficiu”.

Ca urmare a intrării în vigoare a dispozițiilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, se impune actualizarea conținutului actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale în derularea procedurii privind impunerea din oficiu a veniturilor persoanelor fizice, realizate anterior datei de 1 ianurie 2016 (temeiul de drept, termenul de depunere a contestaţiei).

Față de cele prezentate, prin prezentul proiect de ordin se propune completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.3622/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare utilizate în administrarea impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice, după cum urmeză:
– aprobarea modelului și conținutului formularului 256 “Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice” (temeiul de drept, termenul de depunere a contestaţiei, introducerea în conținutul formularului a informaţiilor privind modalitatea de plată a obligațiilor stabilite);
– aprobarea modelului și conținutului formularui 257 “Decizie de desfiinţare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice“.

Proiectele de acte normative, iniţiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituţiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenţa decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu menţiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:

  Actul de care vor avea nevoie toti romanii din Marea Britanie dupa Brexit

·        Prin scrisori la adresa poştală: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media;
·        Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
·        Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informaţiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Informaţii / Comunicate şi informaţii de presă aflat pe site-ul instituţiei.

SERVICIUL COMUNICARE, RELAŢII PUBLICE ŞI MASS-MEDIA

Sursa: www.amosnews.ro / Foto: www.alinabarac.blogspot.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici