Autorităţile locale aduc la cunoştinţă modul de calcul al impozitului, dar şi paşii pe care trebuie să îi facă administratorii de firme care îşi desfăşoară activitatea în incinta unei clădiri rezidenţiale.
„Administratorii de societăţi trebuie să scoată un extras CF în care se specifică suprafaţa folosită cu titlu de locuinţă şi, separat, suprafaţa folosită pentru activităţi economice. Dacă administratorul are contract de închiriere, de comodat sau concesiune, atunci proprietarul imobilului depune declaraţie pe proprie răspundere în care indică suprafaţa din clădire în care se desfăşoară activităţi economice. De exemplu, proprietarul depune o declaraţie pe proprie răspundere în care arată faptul că, dintr-un apartament de 50 de metri pătraţi, 10 metri pătraţi sunt folosiţi pentru activităţi nerezidenţiale”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad.
De asemenea, mai trebuie făcută evaluarea clădirilor mixte.O evaluare este încă valabilă dacă nu are o vechime mai mare de cinci ani de zile. Evaluarea, însă, poate fi reprezentată şi de un contract de vânzare-cumpărare a unui imobil. Administratorii de firme trebuie să se prezinte cu extrasul CF sau cu declaraţia pe proprie răspundere, însoţite de evaluarea clădirilor, până în 31 martie. Pentru că, altfel, se va face un calcul automat al impozitului.