Ce legi noi au pregătit parlamentarii pentru şoferi

polrut

Sesiunea de primăvară va aduce în dezbatere două noi proiecte de lege dedicate şoferilor. Unul iniţiat de senatorul Valeriu Todiraşcu, care vrea să interzică parcarea pe trotuar, iar altul semnat de aleşi de la mai multe partide, care îşi propune amendarea şoferilor agresivi în trafic.

7 din 10 şoferi folosesc telefonul în timp ce conduc. Psiholog: „Este … Senatorul Valeriu Todiraşcu, liderul partidului Noua Republică, dar care activează în grupul parlamentar al PNL, a iniţiat un proiect de lege cu scopul de a fluidiza traficul pietonal. Astfel, senatorul  propune ca parcarea pe trotuar să fie interzisă dacă nu poate fi asigurat un spaţiu de minimum doi metri pentru pietoni. „Circulaţia pietonilor şi persoanelor cu dizabilităţi care utilizează cărucioare cu rotile pe drumurile publice ale României a devenit un calvar din cauza autiovehiculelor staţionate sau parcate pe trotuare.

De multe ori, pietonii, inclusiv copiii însoţiţi sau nu de părinţi, sunt nevoiţi să utilizeze partea carosabilă a drumurilor publice, supunându-se riscului accidentelor rutiere“, se arată în expunerea de motive a legii. Legislaţia actuală prevede un spaţiu de 1 metru pentru circulaţiea pietonilor, însă Valeriu Todiraşcu crede că e mult prea puţin. „Acest spaţiu de numai 1 metru este, evident, insuficient chiar pentru deplasarea a doi pietoni în acelaşi sens sau în sensuri opuse şi cu totul necorespunzător pentru deplasarea cu un cărucior de copii sau deplasarea persoanelor cu dizabilităţi în cărucioare cu rotile“, mai susţine Todiraşcu.

De asemenea, senatorul spune că eliberarea trotuarelor este necesară şi pentru intervenţia ambulanţei sau pompierilor. „ Cum s-ar putea acorda primul ajutor într-un accident colectiv, ca cel din Colectiv, pe o stradă unde autovehiculele ar fi parcate lângă pereţii clădirilor?“, se întreabă Todiraşcu. De cealaltă partea discuţiei se află şoferii, care reclamă lipsa locurilor de parcare. În acest moment, traficul în Bucureşti este sufocat de peste  1.000.000 de autoturisme, în condiţiile în care există doar 300.000 de locuri de parcare. „Dreptul cetăţenilor de a circula pe drumurile publice este un drept inalienabil şi nu se subordonează dreptului posesorilor de autovehicule de a dispune de locuri de parcare“, răspunde Todiraşcu. Un nou Cod Rutier? Pe lângă propunerea lui Todiraşcu, alţi 40 de aleşi din toate partidele au elaborat un proiect de nou Cod Rutier care propune sancţionarea şofatului agresiv, pe care îl consideră sursa principală de accidente.Ce înseamnă şofat agresiv?

  Cum vor fi afectați de Brexit românii care locuiesc în Marea Britanie. Ce prevede Acordul de retragere adoptat de liderii UE

Parlamentarii au înşirat  câteva condiţii: demararea în trombă, circulaţia cu viteză la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, în scopul agresării sau intimidării conducătorului acestuia, folosirea repetată a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului din faţă de a elibera banda de circulaţie, conducerea unei motociclete pe o singură roată, circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa, mersul înapoi cu spatele în scopul agresării sau intimidării celorlalţi participanţi la circulaţie.

Chiar dacă intenaţia parlamentarilor pare una bună, sancţiunile prevăzute de lege ar putea rămâne strict teoretice, pentru că va fi foarte greu de demonstrat agresivitatea şoferilor în trafic. Practic, numai prezenţa unui echipaj de poliţie în zona în care un şofer îşi manifestă agresivitatea ar putea să ducă la amendarea acestuia din urmă. Care sunt sancţiunile În astfel de cazuri, şoferii riscă o amendă prevăzută în clasa a III-a (de la 6 la 8 puncte amendă) de sancţiuni şi suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile. Amenzile contravenţionale se stabilesc pe clase de sancţiuni al căror cuantum este determinat de valoarea numărului punctelor-amendă aplicate. Un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie.

Sursa: adevarul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici