Uber suferă o mare înfrângere în Hong Kong. Șoferii săi, găsiți vinovați în justiție de practicarea unui serviciu de transport fără autorizație

IMG 1939

Un tribunal din Hong Kong a decis vineri că șoferii Uberă oferă ilegal servicii de transport, aceasta fiind ultima din numeroasele înfrângeri pe care compania le-a suferit recent, scrie EvoNews.com. Advertisment Cazul este unul special deoarece șoferii au fost găsiți vinovați chiar și din punct de vedere penal.

Aceștia au fost amendați cu 10.000 de dolari Hong Kong, echivalentul a 1.287 dolari americani, iar celor cinci persoane găsite vinovate li s-a suspendat pe un an permisul auto. Ulterior, aceștia au făcut apel, iar pedeapsa a fost suspendată.

Autoritățile din mai multe state asiatice au luat măsuri dure împotriva Uber după ce taximetriștii au protestat și au acuzat că șoferii Uber nu au autorizații pentru transport public și nu sunt asigurați corect în privința potențialelor daune. Mai mult, judecătorul din Hong Kong a comparat direct șoferii Uber cu ”pirații” care operează fără licență.

”Publicul poate găsi modul inovativ de transport foarte atractiv. Totuși, orice serviciu privat care țintește să transporte pasageri trebuie să fie reglementat și pus sub control, în caz contrar interesul și siguranța pasagerilor ar putea fi compromise”, a spus judecătorul So Wai-tak.

Acesta a completat că nu vede nicio diferență între șoferii Uber și ”taximetriștii-pirat din trecut”. Uber a anunțat că este dezamăgită de sentință și că legislația din Hong Kong ”nu a ținut pasul cu noua realitate și acum riscă să reducă opțiunile și competiția”.

Advertisment Peste un milion de cetățeni din populația de 7,3 milioane de oameni a Hong Kong-ului au descărcat aplicația Uber. Compania are mari probleme de funcționare legală în toată lumea, dar cele mai mari probleme le-a întâmpinat în Asia.

Interzis în Taiwan Recent, Uber a fost interzis în Taiwan, iar anterior compania a fost forțată să își vândă operațiunile din China către concurentul Didi Chuxing după un război al prețurilor care i-a provocat o gaură de 2 miliarde de dolari. În Coreea de Sud și Japonia serviciile private de acest tip sunt interzise, astfel că Uber a trebuit să își schimbe modelul de business.

  La doar 15 ani studiază baletul la Dresda, dar e gata să-şi ia zborul spre New York, spre marile scene ale lumii

De exemplu, în Japonia nu atacă frontal serviciile de transport din marile metropole, ci din orășele mici. De asemenea, și în Abu Dhabi – capitala Emiratelor Arabe Unite – șoferii Uber au fost arestați anul trecut din cauza performării de servicii fără licență.

Statutul șoferilor, altă problemă În fine, alt gen de probleme pentru Uber sunt cele legate de statutul șoferilor. Justiția din Marea Britanie a decis că șoferii Uber sunt angajați, nu contractori independenți, ca și Brazilia și Elveția.

Astfel, aceștia trebuie să primească beneficii sociale, plata orelor suplimentare și decontarea cheltuielilor cu carburanții. Chiar și în SUA șoferii Uber au declanșat proteste la finele anului trecut.

Iar în luna februarie, șeful Uber, Travis Kalanick, a fost filmat când se certa ca la ușa cortului cu un șofer Uber care îi reproșa că a tot schimbat regulile și prețurile până l-a adus în faliment. Disprețul față de lege Inclusiv în România compania are probleme.

Uber își permite să ofere servicii excepționale la prețuri foarte mici deoarece nici compania, nici șoferii săi nu respectă legislația privind transportul de persoane din țările unde operează, acuză taximetriștii. Mai exact, din cauză că nu sunt nevoiți să cumpere licențe de taximetrie și să aibă asigurări complexe, Uber și șoferii săi fac economii.

Banii respectivi sunt ulterior folosiți pentru reducerea tarifelor, ceea ce scoate apoi din joc taximetriștii clasici, care se confruntă cu costuri mai mari și competiție mai puternică. Fiscul a anunțat la finele anului trecut că verifică situațiile financiare ale șoferilor Uber din România.

Dar taximetriștii și transportatorii autorizați tot sunt nemulțumiți de concurența neloială pe care le-o fac șoferii Uber. În ultimele șase luni, taximetriștii au amenințat de mai multe ori cu proteste din această cauză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici