Raportul PISA: Rata de analfabetism funcțional al elevilor din România este de 44%

Niciun comentariu

Rata analfabetismului funcțional al elevilor români este de 44%, în medie, în creștere față de 2015, arată raportul PISA pentru anul 2018, publicat, astăzi, de Edupedu. Studiul respectiv, realizat de directoratul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), evaluează performanțele la citire, matematică și științe ale elevilor de 15 ani din 79 de țări.


Raportul PISA arată că elevii români au înregistrat cele mai slabe performanțe din ultimii 9 ani.

Potrivit sursei citate, 59% dintre elevii din România au atins cel puțin nivelul 2 la citire, pe lângă o medie de 77% la nivelul OECD. Asta înseamnă că acești elevi pot cel puțin să identifice ideea principală dintr-un text de mărime medie, pot găsi informația pe baza unor criterii explicite, uneori complexe și pot reflecta asupra scopului și formei unui text, atunci când sunt puși să facă asta.

De cealaltă parte 41% dintre elevi nu pot ajunge la nivelul 2, acesta fiind nivelul de analfabetism funcțional la citire. Analfabetismul funcțional este definit simplu prin faptul că un elev care citește un text nu poate explica și nu înțelege despre ce este vorba în textul respectiv.

La matematică sunt și mai mulți elevi care nu se descurcă nici măcar cu operații aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. De exemplu, nu s-au descurcat să compare distanța totală a două rute alternative sau să convertească prețuri din lei în valută.
sursa educatieprivata.ro

Category: mandri.ro
Tags: , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu