CFR pune in functiune o noua instalatie de dirijare a traficului. Din cauza lucrarilor, trenurile spre Moldova si Ardeal au intarzieri de zeci de minute zilele acestea

Locomotiva CFR clasa 42 Custom

CFR a inceput luni sa puna in functiune o noua instalatie de dirijare a traficului intre Chitila si Brazi, iar consecinta este ca trenurile care circula intre Bucuresti si Ploiesti au intarzieri si de peste o ora. Compania spune ca lucrarile se vor incheia pe 10 decembrie, la ora 19.00. In articol puteti vedea programul lucrarilor.

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA desfasoara, in aceasta perioada, lucrari de punere in functie a noii instalatii de dirijare a traficului feroviar intre Buftea si Chitila, lucrari care fac parte din proiectul pilot ERTC/ERTMS (nivel 2), se mentioneaza intr-un comunicat.

Lucrarile de punere in functie a noului sistem de coordonare si dirijare a traficului feroviar se vor finaliza joi, 10 decembrie 2015, si vor afecta circulatia trenurilor care tranziteaza urmatoarele statii de cale ferata:

  •  statiile Chitila, Buftea si Peris – 07.12.2015 ora 09:00 ¬ 08.12.2015, ora 04:00;
  •  statiile Buftea, Peris si Crivina – 08.12.2015 ora 04:00 ¬ 09.12.2015, ora 14:00;
  •  statiile Peris, Crivina si Brazi – 09.12.2015 ora 09:00 ¬ 10.12.2015, ora 19:00.

Intarzierile au inceput sa apara luni. De exemplu, trenul care a plecat spre Ardeal la 18.05 a ajuns la Ploiesti la 19.20, cu jumatate de ora intarziere. Trenul care a plecat din Bucuresti la ora 18.35 a ajuns in Ploiesti cu aproape 70 de minute intarziere.

In aceasta dimineata mai multe trenuri au avut peste 35 de minute intarziere, culminand cu unele care au avut 80 de minute.

CFR explica in comunicat faptul ca proiectul pilot ETCS/ERTMS nivel 2 are ca principal scop intocmirea unui set de reguli de operare din punct de vedere tehnic si comercial, conform normelor europene. Acest set de reguli de operare, impreuna cu echipamentele speciale montate in cale, vor constitui baza de implementare a sistemului ETCS/ERTMS, nivel 2 pe tot Coridorul IV paneuropean.

Principalele beneficii ale sistemului pilot ETCS/ERTMS nivel 2, sunt urmatoarele:
–    imbunatatirea sigurantei circulatiei;
–    cresterea capacitatii de transport;
–    cresterea vitezei de circulatie.

¬Prin utilizarea sistemului ETCS/ERTMS nivel 2 se asigura un grad de siguranta mult crescut fata de sistemul clasic (INDUSI) sau aplicatiile ETCS/ERTMS de nivel 1, fara transmisii de date. Implementarea acestui proiect pilot operational ETCS/ERTMS nivel 2 are drept scop eficientizarea coordonarii traficului, cu implicatii directe in sporirea sigurantei feroviare si imbunatatirea conditiilor de calatorie pe calea ferata, conform standardelor europene¬, a declarat Marius Chiper, director general al CFR SA.

 

Sursa: www.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici