Cum deschizi o firmă în alt stat membru UE

belgia

Locuiești în Spania sau Italia și vrei să devii antrepenor? Ai rămas în țară, dar simți că birocrația e prea mare? Atunci poți deschide o firmă în Estonia. Capital îți prezintă cum îți poți face o firmă în cele trei state europene.

 Estonia – totul se face online

Estonia este ţara europeană cunoscută ca având cea mai digitalizată societate, cu birocraţie foarte redusă, în condiţiile în care 98% din interacţiunea cu statul se face online. Oricine vrea să îşi deschidă un business în această ţară trebuie să îndeplinească două condiţii: să fie cetăţean european şi să aibă un calculator conectat la internet. Asta pentru că toate operaţiunile pentru deschiderea unei firme se fac online. Iar compania poate opera la nivel internaţional din prima zi. Acesta e şi motivul pentru care Estonia are cel mai mare număr de start-up-uri per capita din UE. De asemenea, unele dintre cele mai cunoscute companii din Europa şi din lume au sediul aici: Skype, TransferWise sau Taxify. Mai mult, Estonia e prima ţară care oferă rezidenţă online, iar acest lucru oferă aceleaşi drepturi ca oricărui cetăţean al ţării.

Există mai multe tipuri de firme care pot fi deschide aici: societate cu răspundere limitată, societate cu răspundere limitată ai cărei acţiuni pot fi vândute oricând, societate cu un singur proprietar, cu mai mulţi proprietari, sau asocieri comerciale. Cea mai comună e societatea privată cu răspundere limitată.

Practic, de la ambasada Estoniei din ţara dumneavoastră trebuie să ridicaţi un card de identitate, unde veţi fi amprentat şi veţi fi întrebat de ce doriţi să folosiţi serviciile ţării. După ce vi se aprobă cererea, trebuie să obţineţi, tot online, o adresă legală din Estonia pentru companie. Apoi alegeţi numele firmei. Următorul paşi constau în deschiderea unui cont bancar, operaţiune care se face tot online, la o bancă din Estonia, şi depunerea capitalului social minim de 2.500 de euro în cont. Taxarea în Estonia e unică, respectiv nu se plătesc taxe atunci când realizezi profitul, ci doar la distribuirea dividendelor. Impozitul este de 20%. Contribuţiile sociale ale angajatului sunt de circa 33% din salariul brut. Dacă cifra de afaceri depăşeşte 16.000 de euro pe an, atunci firma este obligată să se înregistreze în scopuri de TVA.

Spania – birocraţie multă

31 spania 18

Raportul Doing Business al Băncii Mondiale clasează Spania pe locul 28 în lume când vine vorba de oportunităţi de afaceri. Asta deşi Spania a trecut prin dificultăţi economice în ultimii zece ani. Șomajul a scăzut la 16% în 2018, de la 26,3% în 2013. Cu excepţia sistemului de apărare, toate celelalte sectoare sunt libere la investiţii.

  Accident FEROVIAR în apropiere de Milano: Cel puţin patru persoane au murit, iar alte 100 au fost rănite

Pentru companiile cu răspundere limitată, capitalul social minim este de 3.000 de euro, iar cel maxim de 120.000 de euro. Birocraţia este destul de stufoasă şi e nevoie de multe documente pentru a deschide o firmă aici: un certificiat care arată disponibilitatea numelui firmei, un număr de identificare (pentru non-rezidenţi), un certificat de depozit al capitalului social, o înregistrare oficială de la notar, să obţii un cod de identificare fiscală, înregistrarea la Registrul Comerţului, o declaraţie de investitor străin etc. Costurile cu deschiderea unei firme ajung la 5.000 de euro, iar firma va fi gata în trei săptămâni, dacă dosarul e complet. Impozitul pe profit e de 25%, însă, pentru start-up-uri, e de 15% pentru primii 300.000 de euro ca cifră de afaceri, şi 20% pentru următorii doi ani. TVA e 21%. Contribuţiile sociale sunt de 29,9% din salariul brut şi sunt plătite de angajator, în numele angajaţilor scrie capital.ro

Categorie: mandri.ro
Tags: alt stat ue, antrepenor, firma

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici