We are your friends – recenzie

Lansat la finalul lunii august, filmul „We are your friends” se propunea a fi un film de vara, dar nu numai. Cu o serie de vedete: Zac Efron, Emily Ratajkowski și Wes Bentley și cu un trailer promițător, se parea că avem de-a face cu un succes. Din păcate lucrurile nu stau chiar așa.

Să începem cu distribuția. Zac Efron, deși considerat unul dintre tinerii talentați din breasla actorilor, nu are întotdeauna cele mai bune roluri. În acest film joacă rolul lui Cole, un DJ care e sigur că succesul e doar la o piesă distanță. Problema cu Efron în acest film nu constă în faptul că nu ar fi un personaj credibil, ci că nu este un DJ credibil. Sunt momente în care, privindu-l, ai impresia că nu prea știe ce face cu butoanele din fața lui. Desigur, multe din aceste aspecte ar fi putut fi eliminate prin editare, dar voi reveni mai tarziu la elementele tehnice. Un alt lucru care mi-a atras atenția, sau mai bine spus, nu a făcut-o, este prezența lui Emily Ratajkowki. E un nume destul de popular la Hollywood în momentul de față, dar încă nu pot să spun că mi-a atras atenția în mod special.

Trecem acum la partea tehnică pe care am amânat-o puțin mai devreme. Filmul are segmente vizuale destul de interesante și cadre bine alese, dar sunt și câteva probleme. După cum am spus, editarea nu și-a făcut chiar cum trebuie treaba, lasând momente puțin stângace să ajungă pe ecrane. Un alt lucru care mi-a displacut a fost culorile. Deși este un film de vară despre un subiect plin de viață, acestea par foarte pale, oferindu-i parcă un aspect de vechi peliculei. În ceea ce privește soundtrack-ul, acesta își face bine treaba. E ritmat și potrivit în momentele importante și acompaniază bine filmul în rest. Fiind un film despre muzică și DJ, e de aștepat ca majoritatea atenției să fie concentrată asupra acestui segment.

Ancheta în cazul refugiaților ajunși în România continuă

Acum trecem la partea cu adevărat importantă: povestea. După cum veți vedea în trailerul mai jos atajat, pe scurt, povestea urmărește viața lui Carter Cole și cum acesta dorește să devină faimos. El este însoțit pe acest drum de cei trei prieteni ai lui: Mason (Jonny Weston), Ollie (Shiloh Fernandez) și Squirrel (Alex Shaffer). Știu, nu pare cea mai originală idee, dar fiind vorba de viața de noapte și DJ, mă așteptam ca producătorii să facă ceva interesant cu asta dar mi se pare că nu au reușit, cel puțin nu la potențial maxim. Filmul încearcă să fie mai mult decât un simplu film pentru adolescenți și asta nu face decât să aglomereze firul narativ, deseori inutil. Încearcă prea multe și nu duce mult până la capăt. Faptul că directorul și scenaristul Max Joseph nu a realizat nimic notabil înainte de acest film, poate fi o cauză.

Care este concluzia? Filmul merită văzut pentru momentele interesante, dar nu te aștepta să fii dat pe spate. Nu e un clasic și nici o capodoperă tehnică. Este un film ușor pe care îl poți urmări cu prietenii.

Urmărește trailerul aici.

Xander Gabe

Lasă un răspuns