La inceput, Ovidiu Ciocan, asociat, a inaugurat doar restaurantul, sala de evenimente de 250 de locuri, pub-ul de 100 de locuri si un separeu de 50 de locuri. Actionarii sunt, in prezent, Ovidiu Ciocan, 20,5%, Balla Geza, 33,33% si Rodica Iotcu, 46,17%. La inceput era doar Ovidiu, in timpintervenind si ceilalti doi actionari.

Provocari

Provocarea de la inceput a fost aceea ca urma sa deschida un business nou pentru el, pana la vremea aceea conducand doar afaceri in domeniul transporturilor si al constructiilor, incercand doar mici tatonari in turism. Faptul ca deschiderea Hanul era in zona Ineului, care nu a fost vreodata o zona turistica, putea ingreuna procesul.

“Am stiut de la inceput ca sansele de reusita depindeau de promovarea si monetizarea unui seviciu nou pe piata, si ca era important sa tratam oaspetii ca pe familia noastra si sa le oferim tot ceea ce era mai bun, de calitate superioara. Am reusit inca de la inceput sa dezvoltam un brand, poate unic in zona de vest, cu mancare specific transilvaneana (servim retete vechi romanesti, unguresti, sasesti, sarbesti, slovace, italienesti), in portii generoase, am organizat seri cu muzica traditionala, am pus la dispozitie mult spatiu verde, si un canal artifical, Canalul Morilor, care trece pe sub Moara”, puncteaza antreprenorul.

00412f6ae354fb639fe08c98d6eb6870 822x0 00 65

El a reinvestit tot profitul an de an, a reusit sa dezvolte si sa diversifice serviciile:

  • in 2013 au deschis primul etaj din hotel, cu 10 camere si un parc pe o suprafata de 1 ha;
  • in 2014 au deschis al doilea etaj din hotel cu 13 camere;
  • in 2015 au dezvoltat restaurantul/sala de evenimente, a adaugat inca un nivel si au ajuns la o capacitate de 450 locuri;
  • in 2016 au deschis o noua sala de evenimente, Sala Gotica, cu un design special, poate unic in Europa, cu o capacitate de 450 locuri.

“In prezent, provocarea este ca trebuie sa fim la fel de buni intr-o zi mai ’’usoara’’, cand ne trec pragul 100 de oaspeti si intr-o sambata seara, vara, cand poate avem 4 evenimente in paralel, la care participa 1000 de persoane, iar pe terasa sa avem chiar si 500 persoane care comanda mancare a la carte. Dar am reusit sa ne descurcam foarte bine, iar vara trecuta, 99% din oaspetii nostri au plecat foarte multumiti, cu promisiunea ca vor reveni”, subliniaza Ovidiu Ciocan.

Brandul “Moara cu Noroc”, inregistrat la OSIM

Inainte de a deschide Hanul, antreprenorul a inregistrat la OSIM marca “Moara cu Noroc”, asa ca totul a decurs fara mari probleme din acest punct de vedere. “Am intampinat o singura opozitie, de la un producator de bere care detinea marca Noroc. Am ajuns la un consens, iar noi am acceptat ca pe domeniul bere sa nu intervenim, dar in rest, pe celalte domenii, detinem marca inregistrata”, puncteaza actionarul hanului.

Majoritatea istoricilor aradeni considera ca opera lui ioan Slavici e fictiune si ca scriitorul s-a inspirat din toate cele 13 Mori pe Apa care functionau la acea vreme pe Canalul Morilor. “Totusi, cea mai apropiata descrierilor este aceasta Moara, iar pentru noi si pentru oaspetii nostri, aceasta este adevarata <<Moara cu Noroc>>’’, mai spune el.

Suprafata totala a Hanului este de 18.000 mp, din care suprafata construita proiectata pe sol masoara 2100 mp, suprafata segmentata astfel:

  • 450 mp Moara veche, unde acum se afla hotelul;
  • 500 mp Sala rustica de evenimente si bucataria;
  • 1100 mp Sala Gotica de evenimente
  • 50 mp bucataria de vara.

“De fapt, gestionam o suprafata construita de 4350 mp, pentru ca spatiuil Morii vechi include P+3E+M iar Sala Rustica de evenimente include P+E. Terasele de vara ocupa si ele 1000mp. Desi in restaurantul a la carte si hotel nu se simte o mare diferenta ca venituri si oaspeti in functie de lunile anului, majoritatea evenimentelor au loc in perioada mai-octombrie, iar noi putem vorbi de doua perioade: mai-octombrie si noiembrie-aprilie, care inregistreaza diferente destul de mari intre ele”, detaliaza el.

Astfel, nu sunt putine zilele de vara cand trec pragul chiar si 2.000 de oaspeti pe zi, care nu viziteaza doar ca sa consume o cafea sau o bere, ci vin sa manance bine. In cursul saptamanilor din perioada noiembrie-aprilie avem si zile cu 100-200 de oaspeti.

“An de an, toata locatia a generat rezultate din ce in ce mai bune. Cand am inceput in 2012, inregistram venituri de 20.000-30 000 de euro/luna, iar acum, in anumite luni de vara (august, septembrie) ajungem pana la 150.000 euro/luna. Fiecare luna a lui 2016 a depasit ca venituri luna echivalenta din 2015, care depasise la randul ei aceeasi luna din 2014 si asa mai departe”, detaliaza actionarul Morii cu Noroc.

fa8b9dbafdc9c0f94d4f735a2271ec1f 822x0 00 65

In fiecare an au avut o crestere de 20-30% comparativ cu anul anterior, atat in ceea ce priveste numarul de clienti, cat si veniturile. In mod clar, si numarul de angajati a crescut. In 2012 aveau 20 de angajati, iar in prezent au ajuns la 60.

  Arad: Patru dintre profesorii anchetaţi în dosarul ”Diplome de licenţă fără studii” lucrează în continuare la Spitalul Judeţean

Prin ce se remarca Moara cu Noroc?

Unul dintre principalele atuuri? Recrearea unui spatiu in care oaspetii sa simta ca s-au intors in timp. “Am reusit sa facem asta pentru ca am avut planurile vechi ale cladirii, iar la renovare le-am respectat intocmai. Peste tot am folosit doar lemn, piatra si caramida. In perioada respectiva urmau sa se demoleze peste 20 de case vechi din zona Ineului, asa ca am discutat cu proprietarii si ne-am oferit sa facem noi asta si sa ne ocupam si de curatenie, doar ca sa primim lemnul si caramida veche in schimb”, detaliaza din strategie Ovidiu Ciocan.

In procesul de renovare i-a ajutat foarte mult si constructia cladirii vechi a Morii, pentru ca au avut surpriza ca intr-o cladire veche de 180 de ani sa nu gaseasca absolut nicio fisura.

“Zidurile groase de un metru, fundatia in stil piramidal cu baza de 4m, grinzile de lemn dintre etaje de 22 cm*22 cm si lungi de 12m si faptul ca cladirea este peste tot camasuita cu fier facut de covaci au asigurat rezistenta si farmecul ei in timp. Fiecare spatiu din hotel e unic, mobilierul din camere si din restaurantul rustic este vechi de 60-100 de ani, iar noi l-am renovat in spiritul acelor vremi. Va mai spunem si ca de la fereastra fiecarei camere se aude susurul apei care trece pe sub Moara, ca doua terase sunt pozitionate deasupra apei, ca totul in jurul Morii e verde si ca parcul e plin de trandafiri multicolori si salcii plangatoare de-a lungul Canalului Morilor”.

“Pe langa spatiu, mancarea traditionala gatita dupa retetele bunicilor nostri e o alta particularitate care ne reprezinta. Multi producatori locali care folosesc doar ingrasaminte naturale, fara substante chimice, au devenit furnizorii nostri iar asta s-a observat imediat din gustul preparatelor pe care le servim. Pe langa asta, dulceturile, muraturile, varza pentru sarmale si toate verdeturile sunt produse de noi, fara sa folosim chimicale care sa dauneze sanatatii celor care ne viziteaza”, mai spune Ovidiu Ciocan.

406fef00d2a66890eda47c7cc9d647a4 822x0 00 65

“Foarte multi oaspeti ne spun ca portiile sunt foarte mari, iar noi le explicam ca doar respectam reteta si mentiunile din meniu. Si eu am fost mirat la inceput cand am vazut ca 200 sau 250 g arata complet diferit de ceea ce am vazut in alte restaurante din Romania. Pentru ca in farfurie sa se serveasca 200g de carne, in bucatarie se gateste aproximativ 260, 300g, sau chiar 350g, in functie de preparat. Poate ca acesta este un motiv pentru care avem oaspeti din Arad, Timisoara, Oradea sau Deva, care prefera sa faca cateva ore bune ca sa ajunga la noi, pe niste drumuri nu tocmai usoare”.

Sursă: www.wall-street.ro