Când vom avea pasaje? Peste ani şi ani

Centura AR Nord Vest 05 16 ianuarie 2012

Previziunile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale spun că de abia în vreo trei ani de zile vom avea pasaje pe centură.

S-a schimbat Guvernul, am ajuns să vorbim despre tehnocraţi ca despre cei mai buni prieteni ai noştri, ne-au reînviat speranţele când ministrul Transporturilor a anunţat că pasajele de pe centura municipiului vor fi scoase la licitaţie, dar ce a urmat pare de domeniul SF. Am anunţat deja că pasajul de la CET a fost scos la licitaţie încă din luna decembrie a anului care tocmai s-a încheiat. Tot atunci am anunţat că valoarea estimată este una uriaşă, la fel de mare ca şi valoarea estimată iniţial, când au demarat lucrările. Totodată, am arătat faptul că în anunţul de licitaţie se arată foarte clar faptul că lucrarea va trebui finalizată în trei ani de zile. Am sperat că e vorba despre vreo greşeală de redactare, dar nu a fost aşa. Chiar acesta este termenul. La începutul anului 2016, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie şi cel de al doilea pasaj de pe centură, cel din zona Micălaca. Iar datele de aici par şi ele de domeniul SF.

Sume uriaşe, timp mult

La fel ca şi în cazul pasajului de la CET, CNADNR estimează că valoarea totală a lucrărilor care au mai rămas de executat este identică cu valoarea iniţială a proiectului, înainte de a demara orice lucrare! Asta chiar dacă şi la pasajul din Micălaca s-a lucrat, procentajul de finalizare fiind de peste 20 la sută. La 35,3 milioane de lei este estimată suma necesară pentru terminarea lucrării. Cam la fel de mare ca şi cea iniţială, de acum patru ani, când au demarat lucrările la pasaj. Se pare că nimeni nu ia în seamă faptul că pasajul de la CET este gata în proporţie de aproximativ 80 la sută, iar cel din Micălaca în proporţie de peste 20 la sută. Sumele sunt aceleaşi. Însă şocul ne loveşte când vedem termenul de finalizare a pasajului din Micălaca: 1.095 de zile. Adică nu mai puţin de trei ani. Asta din momentul semnării contractului. Adică, în cel mai bun caz, de prin aprilie-mai încolo. Ce pot face firmele constructoare timp de trei ani de zile pe două şantiere, dintre care unul e finalizat, iar celălalt început, asta nu mai ştim. Însă nici oficialii nu răspund la întrebare. Un lucru este clar: dacă este să ne luăm după acte, pasajele vor fi gata prin 2019. Dar, ţinând cont de ritmul în care se lucrează la noi, nu ar fi ieşit din comun să circulăm pe aceste pasaje prin… 2021.

  Japonia nu a detectat radiații la stațiile sale de monitorizare după testul nuclear nord-coreean

Probleme juridice

Deşi CNADNR a demarat licitaţia pentru finalizarea lucrărilor la pasajul din Micălaca, situaţia juridică a terenului este total neclară. După cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, şantierul se află în administrarea celor de la Confort SA, societatea care a câştigat prima licitaţie pentru pasaj. Mai precis, CNADNR nu poate preda şantierul unei alte firme pe motiv că CNADNR nu deţine şantierul respectiv. Totuşi, să vedem şi partea bună: ambele licitaţii au fost deja organizate. Rămâne să vedem cum se vor finaliza proiectele.

 

 

 

Sursa: www.aradon.ro

Categorie: mandri.ro
Tags: arad, autostrada, bani, drumuri bune, mandri aradeni, proiecte

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici